menu close menu

Antrenament

Nu neglija importanta exercitiilor de fitness si aerobic , deoarece pe langa arderea grasimilor, ele intaresc inima si plamanii, imbunatatesc circulatia si au foarte multe efecte pozitive asupra sanatatii. Un program complet de antrenament trebuie sa cuprinda atat exercitii de culturism cat si exercitii de aerobic si stretching.


Slabire

Ce sunt grasimile? Sunt o componenta a nutrientilor de baza, alaturi de proteine si glucide si au continutul cel mai ridicat de calorii/gram. Lipidele sau grasimile sunt o sursa majora de energie pentru organismul uman; o cantitate prea mare de grasimi in dieta este daunatoare. Sistemul circular este cel mai afectat, deoarece nivelul crescut al lipidelor in sange (in special al colesterolului) contribuie la cresterea incidentei accidentelor vasculare si a numarului de infarcte cardiace.
Cea mai mare parte dintre cei ce incearca sa slabeasca o fac datorita aspectului exterior, fara a se gandi nici o secunda asupra impactului pe care il are obezitatea asupra sanatatii... sau poate este mult mai important cum stau pantalonii pe tine, decat sanatatea ta?
Toata vina o poarta mass-media, care mai de care intrecandu-se in regimuri fanteziste, programe de alimentatie din ce in ce mai penibile si nu in ultimul rand sfaturi de genul: Slabeste fara nici un efort.
Toata lumea isi doreste o slabire rapida si eficienta. Pentru a reusi trebuie sa iti schimbi stilul de viata, sa dai mai multa atentie alimentatiei si nu in ultimul rand sa iti misti fundul de pe canapea!
-Sportul si alimentatia adecvata sunt singurele modalitati de a slabi.
Multi isi spun: sunt putin gras, nicidecum obez; totusi lucrurile pot scapa de sub control in orice moment, iar supraponderabilitatea nu va intarzia sa isi faca aparitia.
Din pacate (sau din fericire pentru tine si sanatatea ta) trebuie sa adopti un nou stil de viata in care dieta "curata" si exercitiile sa fie prezente permanent.

Fiecare individ apartine preponderent uneia din cele trei tipuri somatice de baza: ectomorf, mezomorf, endomorf, dar are secundar, intr-o proportie mai mare sau mai mica, in functie de mostenirea genetica, caracteristici din celelalte doua tipuri somatice.
Ectomorf: oase subtiri, muschi prelungi. Obtine greu masa musculara, in schimb nu se ingrasa niciodata, indiferent ce mananca si obtine usor definire, separare, vascularizare.
Mezomorf: robust cu spate lat, umeri largi, talie ingusta, musculatura care se dezvolta usor, in functie de regimul alimentar utilizat se poate ingrasa sau poate slabi cu usurinta.
Endomorf: oase si incheieturi groase, obtine usor masa musculara si este capabil de eforturi mari. Are tendinte de ingrasare si scapa greu de stratul de grasime ce il acopera, chiar daca tine regimuri "crunte". Din aceasta cauza separarea, definirea si vascularizarea sunt dificile la el.


Culturismul

Culturismul, in engleza bodybuilding: construirea corpului este procesul de dezvoltare a musculaturii printr-o combinatie de antrenamente cu greutati, marirea numarului de calorii consumate si odihna.

De ce antrenamente de fitness si culturism?

  • pentru a va remodela corpul si a va tonifia musculatura.
  • pentru o forma fizica si mentala excelenta.
  • pentru a scapa de kilogramele pe care le aveti in plus.
  • pentru ca organismul sa devina mai rezistent la boli.
  • pentru a scapa de stresul cotidian si rutina zilnica.
  • pentru o mai buna activitate a inimii si a aparatului circulator.


Cardio si aerobic

Ce poate fi mai usor si mai, placut si sanatos in acelasi timp pentru organismul tau, decat mersul pe bicicleta, plimbarile sau joggingul. Un program regulat si prestabilit de exercitii usoare de tip cardio te va incuraja sa iti revigorezi corpul. Aparatele cardio: benzi de alergare, stepper-e, biciclete, toate au diferite programe in functie de obiectivlele propuse: sa slabeasca sau sa imbunatateasca rezistenta in eforturi aerobe.

De ce aerobic?

  • mareste rezistenta organismului la oboseala, si va confera mai multa energie.
  • reduce starile depresive si de anxietate.
  • reduce grasimile din organism si ajuta la controlul acestora.
  • intareste sistemul imunitar si pe cel cardio-vascular.


Sfaturi utile

  • Nu trece peste incalzire. Un lucru important, neluat in seama de multa lume este incalzirea inainte de exercitiile fizice. Incepe prin a-ti incalzi muschii timp de 5-10 minute prin intinderea lor cu exercitii lejere care iti stimuleaza circulatia.
  • Nu cauta false piedici. In pofida beneficiilor fizice pe care le cunoastem si care sunt supramediatizate, majoritatea practicantilor de sport nu executa exercitiile in mod regulat. motivele sunt multiple dar pot fi categorisite intrei grupe: lipsa de timp, bani si motivatie.
  • Adapteaza sportul stilului tau de viata. Incearca sa adaptezi activitatea fizica stilului tau de viata. In plus fata de orele petrecute intr-o sala de fitness, plimbarea cu bicicleta, o alergare usoara pe timpul serii, cel mai mic gen de efort CONTEAZA. Daca ai vreo problema de sanatate care te impiedica sa faci un efort fizic intens, gaseste o alternativa, cum ar fi inotul.


Suplimente si echipament